aku ingin Pulang

In The name of Allah, The Most Compassionate, The Most Merciful
hello silent readers! n_n

'perkara yang paling jauh dari kita adalah masa silam.perkara yang paling dekat dengan kita adalah kematian'

semua manusia ada masa silam mereka. baik ataupun sebaliknya, Allah yang tahu. yang meentukan kita hari in bukan kerana masa silam kita. tapi apa yang berlaku sekarang akan membentuk diri kita pada masa hadapan. berubah sekarang, berubahlah masa depan. 

semua tahu mati itu pasti, tapi tak siapa yang sedar mati itu menghampiri. ramai yang insaf 'touch and go'sahaja. kejap je insafnya. bila dengar ceramah,tazkirah, peringatan tentang kematian,takutnya, nak taubat, nak mintak ampun. semua nak buat time tu. tapi bila habis semua tu? kembali seperti biasa. bergelumang kembali dengan noda dosa. kejap je. sebab tu Allah ciptakan antara kita untuk saling mengingatkan. saling menegur. saling mendoakan. fitrah manusia. memang selalu lupa. 

terkadang atyn terfikir, terasa macam nak kembali ke zaman yang lampau. zaman di mana semua tk mengenali diri ni. even kat kelas pon.*macamterukjebunyinye-,-* tak wujud. kejap.bajet sekarang femes.tak jugak. :p dulu-dulu. atyn suka jad pemerhati. tak banyak cakap. banyak tengok. pendiam. yes i am. tapi everything bertukar 360 lepas masuk IIC.*iicpleasebangga sikit>_<*
jumpa sahabat2 sekalian. oh bahagianya ada sahabat macam korang.Alhamdulillah. cantik aturan Allah. Allah ganti dengan yang lebih baik. now, everything we share together will be a great memories in my life.


aku sebenarnya
ingin sekali pulang
pulang kepada fitrah
di mana yang aku kenali cuma
keluarga dan Allah semata
tapi aku,
manusia hina
sering kali tersilap langkah
sering kali jatuh tersungkur
diuji permainan dunia
yang sering melupakan aku
pada pencipta yang Satu.
Allah.
aku bingung
aku buntu
hilang.tenggelam dalam dosa silam
apakah diri masih diterima
bagaimana amalanku?
berkualitkah selam ini yaAllah?
bantu aku pulang 
aku tak ingin berlama dalam dosa
kerana aku telah menyedari
setelah aku mengetahui
tentang segala sesuatu itu.
bantu aku.
fahami aku.
tolong.





No comments:

Post a Comment