Pulihkan Semangatku Kembali

Bismillahirrahmanirrahim
Semoga kalian semua diberkati Allah hendaknya. amin. entry kali ni, atyn tulis dalam keadaan yang sangat kuciwa.. kecewa yang amat.. and hujan kat mata ni tak leh nak benti sebab sedih sangat. kenapakah? baru je tadi dapat tahu pasl result yang dah pun memunculkan dirinya untuk mengecewakan atyn.. ah.. tak sanggup rasanya.(T_T). bayangkan lah apa yang korang harap selama ni tinggal kenangan je (harapan, harapan menjadi layu) tetibe muncul lagu harapan pulak. hampeh ! hati dah berkecai, retak seribu.. pecah berderai.. pointer jatuh ~~ ape boley buat.bende dah jadi. dah tak boleh nak dapat dean list lagi. tp atyn pnye pointer x de la trok sangat. bawah 3.5, atas 3.0 ( nak sedapkan hati jek).
nampak tak muka kuciwa tu ~

ape boleh buat ni??? tadi gtau parents, nampak muka kecewa mereka.. ummi, abah, im so sorry (kuar pulak lagu irfan makki-im so sorry).. bukan niatku, aku dah mencuba sedaya upayaku..huhuhu.. kesedihan yang melanda si tahap gaban sekarang ni..

tiba- tiba suara hati yang paling dalam bangun memberontak 'bangun!! pulihkan semangatmu. takkan sebab dah tau result cam tu kau nak mengalah? mengundur diri?menyalahkan takdir?hey, hey bangkit. ubati kekecewaanmu. orang yang berjaya adalah orang yang pernah gagal dalam hidupnya dan dia yang tak pernah mengalah.' semua orang pernah gagal dalam  hidupnya. tak kira lah gagal exam ke, gagal bercinta ke, gagal ujian memandu ke n so on.. tapi yang membezakan mereka yang berjaya dan terus gagal adalah semangat. semangat untuk tidak terus mengulangi kegagalan yang lama dan terus maju menggapai kejayaan.

atyn kne bina semula semangat dan 'keep moving foward'. yang dah lepas biarkan berlalu kan?kan?kan?. hidup perlu diteruskan., hope next semester, result lebih baik, peribadi lagi mantap and iman sentiasa di update. insyaAllah. doakan atyn.


No comments:

Post a Comment