Aku Menunggumu


sukmaku bersuara
rinduku berbicara
angin bayu menyapa
mengingatkan aku tentang dia

bermula aku mengenalimu
aku bergerak mencari
bukan mudah
namun tak pernah aku berputus hati

aku menunggumu cinta
menjelma sebagai manusia
dan aku menantimu dengan usaha
dalam perjalanan kepadaNya

aku bertanyakan pada hati
apa benar rasa yang membelenggu diri
atau aku yang enggan mengakui
tentang cinta yang datang bersemi
mencari ruang untuk di diami

kadangkala air mata seperti mahu mengalir
rasa tidak lagi mampu bertahan
takut nanti tersungkur dalam dugaan
sungguh aku memerlukan kekuatan

aku tidak akan lari
andai dia jodohku
aku tunggu kamu hadir mempersiapkan diri
menjemputku di hari bahagiaku nanti
datanglah dengan pakaian ilahi yang sedang kau sulami
kerna kau adalah putera agama yang ku cari


No comments:

Post a Comment