Fatih Sefaragic ;)

Fatih Sefaragic :) rasanya nama ni x asing lagi bagi sesiapa yg mengenali beliau. Kali ni atyn nak bercerita pasal beliau ini. Siapa dia ni?? x kenal? meh kte semua berkenalan dengan beliau.Rugi x kenal qari muda macam beliau nie. nama diberi FATIH SEFARAGIC. Namanya sangat indah seperti budi pekertinya jua. bagai kelahiran baru al-Fateh. Fatih berketurunan Bosnia, berasal dari Jerman yang hanya bukan handsome di luar, tp, dalamannya jua,masyaAllah. Sejuk hati ibu ayah yang membesarkannya.

Nak dengar beliau mendendangkan kalimah cinta dari Allah?meh klik sini http://www.youtube.com/watch?v=8lXlRIQKNB0. yang mendengarnya pun insyaAllah sejuk hati ;)



Inilah beliau.hendsome x?handsome kan?hehe. based on apa yang atyn tengok hari ni,ramai remaja di kalangan kita sendiri lebih memuja mereka yg bukan dari saudara seislam kita sendiri malah menjadikan mereka idola mereka. walhal kte boleh jadikan pemuda ini sebagai contoh buat kte kearah yg lebih baik lagi.Fatih beragama Islam, muda pulak tu.kenapa nak cari yang lain? Beliau patut dicontohi oleh anak muda lain.daripada dok terkinja-kinja layan lagu yang ntah apa2,, lebih baik mantapkan akidah seperti Fatih ni. Dunia dah akhir zaman. sepatutnya kte pertahankan akidah kte, mantapkan iman. macam2 boleh jadi sekarang ni. Musuh x akan berdiam diri andai apa yg mereka impikan belum tercapai.

Atyn ada terbaca satu artikel ni mnceritakan tentang orang kafir yg menentang islam.
A: kita tak akan mampu kalahkan umat Islam andai mereka masih berpegang kepada benda itu.
B: apakah 'benda itu'?
A: Al-Quran dan hadis mereka.
B: jikalau begitu, kita akan serang minda mereka dengan perkara yang melalaikan dahulu. pasti mereka akan lupa pada kitab dan hadis mereka.
A: ya betul. setelah itu, semakin mudahlah urusan kita untuk menentang mereka kerana saat itu mereka pasti dalam keadaan yg lemah dan lalai.

HA!nampak tak strategi diorang.so, ap tunggu lagi,mantapkan imanmu sayang!bangkit.jangan biarkan kita ditindas sesuka hati. jangan nak tunggu kena serang dulu baru nak sedar.walhal tanpa kita semua sedari kta telah pun diserang dari segi minda kita.hati-hati. ingat!iman dan akidah perlu dijaga sentiasa .Refresh dan di upgradekan selalu.


No comments:

Post a Comment