Dia ada.




Bismillahirrahmanirrahim.
segala pujian pujian buat kekasih Allah, Muhammad Rasulullah.
Alhamdulillah masih diberi peluang untuk menghirup secebis nikmat yang Allah kurnia. Alhamdulillah.

ingin aku singkap kembali
kenangan lama agar bersemi
ingin ku ulangi kisah manis
agar terus bersemadi
kenangan. tak siapa pun boleh merangut kenangn tanpa izin yang Esa. 
Allah cipta dalam satu ingatan manusia dinamakan kenangan untuk manusia tu sedar. setiap yang telah berlaku tak mungkin mampu disentuh kembali..
setiap kenangan pasti ada ibrahnya. pasti ada hikmah yang Allah selitkan.
Aku punya cerita kali ini, aku punya teman.kawan.sahabat. 
beza antara mereka. 
kawan, mereka yang kau kenal tanpa tahu ceritanya.
teman. mereka yang dikongsi cerita bersama.
sahabat. mereka yang ada sentiasa bersama. erat,
aku layari alam remaja, aku tak punya sahabat. cuma ramainya kenalan kawan. 
yang datang silih berganti. tipu lah kata kalau tak pernah cakap kawan kita tu 'bff' kononnya. haha. :p
itu zaman aku tak mengerti apa-apa.  

aku cuba. bawa diri sendiri dikala perantauan. aku temui ramai kawan. dari kawan yang ramai semakin aku kenal yang mana teman. masa berjalan pantas, semakin lama mengenali manusia, aku ketemu sahabat dalam teman. 
aku akur aku dulu lain. mencari sahabat tak semudah yang disangka. 
kau kene korek kaca untuk capai permata. 
pedih.sakit.luka.semua kau kena rasa.
aku rasa semua tu. 
Allah hantar someone kat kita sama ada untuk menguji kita atau sebaliknya.
sama ada kita yang berubah atau dia yang berubah. 
sama ada kau ikot dia atau dia yang ikut kau.
aku pernah berubah. aku pernah menjadi bukan diri aku sendiri. 
aku dipulau. aku dipinggirkan oleh someone yang ketika itu aku anggap sahabat. 
aku ditinggal tanpa aku tahu sebab apa yang tak aku mampu rasa dengan hati. 
aku ingin ditegur oleh sahabat aku sendiri. bukan dibiar hanyut leka dengan duniawi.
namun itu yang jadi pada aku. 
ku cuba cari jalan pulang sendiri. tapi aku terkapai tanpa tali yang mengikat aku kembali.
terombang ambing rasa. pernah aku sendiri tak menngenal siapa diri aku sendiri. 
lama aku begitu. aku usaha bangun sendiri. Tuhan sudah lama memanggil.
sampai suatu ketika, saat tanggapan aku tak punya teman, rupanya ada sahabat yang masih peduli. 
katanya, dia masih lagi peduli dari jauh. melihat aku apa aku masih perlukan dia. 
hati aku dia mampu rasa. 
cuma dia yang masih bertanya soal aku. 
peduli kamu?
yang masih terima aku bila aku leka tinggalkan dia.
dia yang masih mengukir senyuman menanti aku.
Allahu. Aku khilaf dalam pencarian. 
terima kasih atas pemberian, Tuhan.
terima kasih atas pinjaman, sahabat
sekurangnya aku masih punya tempat meluah rasa

Ya Allah, tempatkan sahabatku di tempat paling mulia. 
berkati dia. ampuni dosanya .redhai dia. rahmati dia. 
Ya Allah, aku punya juga rakan dan teman, jadikanlah mereka sahabatku disana kelak.
moga aku bisa kembali berukhuwah dengan mereka.
kembali mencipta kenagan indah bersama atas namaMu yang Esa.

Sahabat. sungguh aku sayang kamu lillah.



dah namanya perempuan, tak sah tak letak gambaq kan. kah :3
nak letak jugak. :p

No comments:

Post a Comment